Singapore

4 december 2019 - Singapore, Singapore

Zondag 1 dec was het dan zover! Eindelijk zouden we vertrekken om 5,5 week te gaan rondreizen! We starten onze reis met enkele dagen Singapore, hier hebben de ouders van Jens enkele jaren gewoond dus erg leuk om hier een tussenstop te maken! Het maakt ook de lange reis richting nieuw Zeeland wat dragelijker door het in 2 delen te doen.

De vlucht had een kleine vertraging, maar verliep verder erg vlot waardoor de verloren tijd ook weer ingehaald werd. Onderweg mocht Jens zijn EHBO vaardigheden nog even laten zien! Er werd een vrouw onwel in het vliegtuig en toen er na enkele keren oproepen geen arts aanwezig bleek te zijn, is hij toch maar even gaan kijken of hij kon helpen. Het leek in eerste instantie heftig maar bleek gelukkig mee te vallen! Leverde ons toch 100 euro korting op bij de volgende vlucht 😆

Maandagmiddag, rond 16.30 uur lokale tijd, kwamen we aan in Singapore! Het is hier 7 uur later dan in nl. Vanaf het vliegveld een taxi genomen richting ons appartement in Orchard. Het appartement was gelegen in een complex met zwembad en fitness. Het was wat gedateerd allemaal, maar ruim en prima voor de paar nachten die we hier zijn.
Even wat opgefrist en toen een hapje gegeten in Clark quay. Een mooie boulevard met veel leuke eet tentjes. Na het eten moe maar voldaan naar bed!

De volgende ochtend hebben we een ontbijtkoek bij Starbucks gehaald en daarna op pad gegaan richting gardens by the bay. Dit zijn groot aangelegde tuinen bij Marina bay waar je kan lopen. Ik had van te voren tickets online besteld met korting. Waar ik alleen niet goed naar had gekeken was dat je de tickets op een hele andere locatie af moest halen. Dus toen we bij the gardens aankwamen zouden we eigenlijk weer met een taxi naar een andere lokatie moeten om de tickets op te halen. Aangezien we al een behoorlijk eind gelopen hadden en ik er goed de P in had, besloten de entree nog maar een keer te betalen! Al met al een stuk duurder uit dus😂🙈

De tuinen waren wel super mooi om te zien. Alle climaten, bloemen en tuinen waren aangelegd. Ook konden we over een brug lopen, aangelegd tussen mega hoge torens, waarbij je vanaf de brug zicht hebt over bijna heel singapore. Savonds hebben we een stuk gelopen richting boat key, een leuk gedeelte langs het water met verschillende bars en restaurants. Op weg hier naar toe loop je over een gedeelte van het F1 circuit!

Die avond zijn we redelijk op tijd naar bed gegaan aangezien we bij 18 km gesjokt hadden. Waar we nog geen last hadden gehad van de jetlag, kwam deze voor ons beide die nacht. Van 04.00 uur tot 06.00 uur beide wakker gelegen, maar daarna gelukkig weer in slaap gevallen!

1. Marit:
    4 december 2019
    Oh, nu al een verhaal! Wat een superbegin van jullie reis! Heerlijk, geniet ervan!
  2. Michelle:
    4 december 2019
    Ahhh super leuk! Je hebt gelijk een goed begin met die gardens! Mooi hè 😄👍🏻
    Jullie stralen! De genieter staat aan zo te zien Hihi

Kleine tip: Als je een nog mooier uitzicht wil, kan Jens je meenemen naar “Het Schip” 😉 let op: heeeuuullll hoog 😝😝 je krijgt nog net geen koffie aangeboden in de lift 😅

Veel plezier lieffies! #stikjaloers
  3. Hannus:
    7 december 2019
    🤗🤗. Weer leuk om te lezen!! Lekker genieten jullie!!