Singapore deel 2

11 december 2019 - Singapore, Singapore

Na uiteindelijk een goede nacht, de volgende ochtend weer rustig wakker geworden met een ontbijt van Starbucks. In het appartementencomplex waar we verbleven zat ook een fitness. Dus die ochtend samen even gesport!! Daarna rustig gedoucht en richting China town gegaan.

Bijna al het vervoer in Singapore hebben we met de metro gedaan, een enkele keer een taxi die ook erg goedkoop zijn. In Chinatown de middag lekker rond gestruind, hapje gegeten en de tempel aldaar bezocht. Na Chinatown zijn we weer richting Marina bay gegaan voor een licht/avondshow die dat elke dag gegeven wordt vanaf het dak van hotel Marina bay sands. Deze show wordt 2 keer per avond gegeven en is gratis te bezoeken.

Voordat de show begon hebben we nog even op terras gezeten en een biertje gedronken. De drankjes maken Singapore echt wel een prijzige stad met gemiddeld 10 a 12,50 euro voor een biertje!! Wijn is nog duurder dus dat maakt een avondje stappen wel erg prijzig..

Na de show zijn we lopend naar boat key gegaan waar we bij een Irish pub een hapje hebben gegeten en nog een klein biertje hebben gedaan. Het is goedkoper om een Bucket (5 biertjes) te bestellen dan elk biertje los dus tja..keus snel gemaakt. Na de biertjes en het eten de taxi terug genomen naar het appartement waar we weer een nacht heerlijk geslapen hebben! Gemiddeld hebben we in Singapore nachten van 10 a 12 uur geslapen 🙈

Donderdag hebben we ochtend weer uitgeslapen, wat gesport en daarna zijn we naar Santosa Island gegaan. Dit is een “gemaakt” eiland vol met entertainment. Er zit een universal studio’s, Seeaquarium, een opgespoten strand en meerdere kleine pretparken. We hebben een stuk gelopen en zijn daarna naar het Seeaquarium gegaan was erg mooi. Na het aquarium een klein hapje en drankje op het strand gedaan, waarna we naar de show wings of time zijn geweest. Deze show wordt 2 keer dag gespeeld en was de moeite waard!

Vervolgens de metro terug genomen richting Clarke quey, een gebied waar veel bars en clubs zitten. Was niet gepland, maar uiteindelijk tot de late uurtjes daar in de bar Highlander gedanst en een paar drankjes gedaan..iets wat aangeschoten toen maar de taxi naar het appartement genomen!

Vrijdag stond gelukkig al op de planning om een relax dagje aan het zwembad te hebben. We hebben heerlijk bij het zwembad gelegen, wat ingelezen voor de reis naar Nieuw zeeland en een globale planning gemaakt. Vrijdag avond zijn we nog even langs het appartement gelopen waar de ouders van Jens enkele jaren hebben gewoond, super leuk om te zien! Daarna lekker gegeten bij een Australisch restaurant Boomerang en op tijd gaan slapen.

Zaterdag hadden we nog wat laatste trips in de planning. We hebben de metro gepakt naar little India, de Indische wijk in Singapore, waar we een paar uur rondgelopen hebben. Drukke straten vol mensen en veel kleine kleurige kraampjes. Heerlijk gegeten en daarna doorgelopen richting Arab street, het Arabische gedeelte. Behalve mooie restaurants en een grote moskee, waren er veel mooi versierde kramen en leuke bars! Hier nog een drankje gedaan in een super mooi gedeelte van de wijk, leuke bars met goede jazz muziek. Daarna de metro gepakt richting Newport, waar we bij de foodcourt nog heerlijk wat gegeten hebben en op tijd terug zijn gegaan. Het idee was nog om naar een rooftopbar te gaan maar het bed lag ook wel erg fijn.
De volgende dag zou een lange dag worden.

Zondag hebben we rustig de koffers gepakt, nog lekker geluncht in Orchard, waarna we het laatste uurtje relax in de lobby hebben gewacht. Op de een of andere manier zit het ons niet mee qua vliegen. We zagen dat we ruim 1.45 uur vertraging zouden hebben..dit betekende dat we tijden de overstap in Melbourne, de aansluitende vlucht zouden missen.  We waren al bang dat we een nacht op een vliegveld door moesten brengen! Gelukkig kregen we snel mail van Quatar dat onze vlucht geheel omgeboekt was en we nu via Sidney zouden vliegen. We zouden Iets later aangekomen dan gepland, maar al zo blij dat we nog konden gaan! Al met al hebben we op die andere vluchten ook nog redelijk wat vertraging gehad, maar uiteindelijk kwamen we 3,5 uur later dan gepland in Christchurch aan!

1. Marij:
    11 december 2019
    Leuk om de foto's van al die bekende plekken weer te zien. Gelukkig dat jullie vlucht naar Nieuw Zeeland toch nog goed is gegaan. Veel plezier daar en kijk uit naar jullie nieuwe reisverslag. Enjoy xxxx
  2. Marit:
    11 december 2019
    Superleuk! En nu het volgende avontuur: Nieuw-Zeeland! Heel veel plezier, ik geniet mee via de mooie verhalen! X